چند نوشته از كودكان


من واعظ استم. نُه ساله و صنف دوم استم. من اگر انجینیر شوم، آپارتمان های بزرگ آباد می کنم و نقشه های آپارتمان ها را رسم می کنم. می خواهم برای طفلان یک جای آرام برای بازی بسازم. می خواهم به مردم افغانستان کمک کنم.

نام من نیلاب است. من هشت ساله استم. دُبی را خوش دارم. من پدرم را دوست دارم. او در دُبی کار می کند. وقتی به خانه می آید، زیاد خوش می شوم. می خواهم همیشه همینجا باشد. دُبی جای خوب است به خاطریکه پاک است. در خانه های دُبی همه یکجا و خوش استند. من می خواهم که افغانستان هم جای خوب و پاک باشد و خانه های زیاد داشته باشد. هر کس اینجا برای سَیل بیاید. دُبی جاهای خوب دارد. من می خواهم افغانستان هم همینطور باشد تا من با مادر و پدرم چکر بروم. می خواهم دیگر جنگ و خرابی نشود تا همه خوش و یکجا باشند.

اسم من ثنا است. من یازده ساله استم. می خواهم در آینده انجینیر شوم و یک شفاخانه بزرگ بسازم. می خواهم در شفاخانه من تمام داکتران زن باشند تا زنان مریض نمیرند. می خواهم در شفاخانه من تمام کارمندان زن باشند. من می خواهم برای زنان یک پارک بزرگ هم بسازم تا آنها بدون مزاحمت تفریح و قصه کنند.

نام من دیبا است. نُه ساله استم. بزرگترین آرزویم این است که وطن خود را آباد کنیم تا که جنگ و انفجار نباشد. اگر جنگ باشد ما چطور می توانیم که مکتب بخوانیم؟ اگر بخواهیم مکتب بخوانیم، باید وطن عزیز خود را آباد کنیم. می خواهم در افغانستان سرسبزی باشد.

اسم من هارون است. هشت ساله استم. من می خواهم در آینده یک انجینیر شوم و مکتب و چمن بسازم. شاگردان در چمن ها گیره کان و چشم پتکان کنند. می خواهم طفلان نترسند. می خواهم دختران و بچه ها آرام مکتب بروند و در راه ترس نداشته باشند. می خواهم همه مردم ما یکجا باشند و دیگر با هم جنگ نکنند.

یک دیدگاه برای ”چند نوشته از كودكان

پاسخی بگذارید

