عذاب جاده


-«پری، کجاستی؟»

-«سر سرکِ دفترت. بیا و کتابچه ره بگیر.»

-» مه هم نزدیک استم.»

از زینه های دفتر پایین می دوم و به سمت محافظین امنیتی می روم. چهار جفت چنان به بدنم می نگرند که گویی می خواهند کوچکترین لرزش آن را تا ابد در دهن شان حفظ کنند. یکی از محافظین پسر جوانی است که گاه گاهی به تشناب زنانه می رود و به صدای بلند اواز های هندی می خواند. وقتی از آوازخوانی فارغ می شود، روی حویلی می ایستد و در حالی که حرکات همکاران زن را می پاید سگرت می کشد.

قبل از اینکه به در برسم، مقابلم می ایستد. وقتی می پرسد «کجا می روی؟» می توانم نفس هایش را روی پیشانیم حس می کنم. برایش تشریح می کنم. در را برایم باز می کند و من بیرون می شوم.

موتری آبی رنگ کنارم می ایستد. مردی بزرگ جثه به سویم می بیند. «میری؟» خاموش به راهم ادامه می دهم. دنبالم می آید. به خودم می گویم: «نباید از قدم زدن در وطن خودم بترسم. این کوچه به من هم تعلق دارد.» اما می ترسم. می ترسم چیزی بلند بگوید که همه به من بنگرند و یا از موترش به ران هایم دست بزند. به کناره دیوار پناه می برم.

پری زنگ می زند: «نور، بیا که این مردم مره زنده زنده می خورن.»

-«کم مانده. حالی می رسم.»

موتر پری را می بینم. از چهره خواهرم عصبانیت را می خوانم. با عجله کتابچه را می گیرم تا به دفتر برگردم. منتظرم راه بیابم تا از جاده عبور کنم. موتری که حامل پنج مرد میان و بزرگسال است آن طرف سرک می ایستد. مردان به من می نگرند و هم صدا بلند فریاد می زنند: «ای فاحشه! فاحشه! فاحشه! ایسو سیل کو! میری؟»

دستپاچه می شوم. نمی دانم با خودم چه کنم. با احتیاط گوشه چادرم را محکمتر می کنم. احساس کثافت می کنم. عصبانی می شوم و از برگشتن به دفتری که چهار مرد همانند اینها کنار درش نشسته اند، منصرف می شوم.

Feb 22, 2010- Flight from Dubai to Moscow

یک دیدگاه برای ”عذاب جاده

  1. این تصویر، این نمای دهشتناک، چشم انداز سال ها و قرن های ماست؛ تو که آن دورهایی و من که اینجا هستم. فرقی ندارد این کوچه. کوچه ای که برای تو تنگ است، برای من هم جای نفس نیست.
    داستانی تلخ شده این تصویر.

پاسخی بگذارید

